A szervezetek eredményessége nem csak a sikeres vezetőktől, hanem a vezetőket körülvevő, és a szervezet egészét alkotó kisebb-nagyobb teamek teljesítményétől függ.

A teamek olyan társas rendszerek, amelyek egy közös komplex munka vagy feladat elvégzése céljából jönnek létre, ahol az eredményesség többek között a tagok együttműködő képességének függvénye. Attól még nem team a team, hogy egy feladatra x számú emberből álló csoport alakul. Ahhoz, hogy a csoport együttműködésre képes teammé váljon, szükségszerűen keresztül kell menjen a csoportdinamikai folyamatokon. Ennek hiányában a team stagnál, a munka nem halad a terveknek és elvárásoknak megfelelően. A munkaképesség kialakítására időt kell szánni, és nem csak azzal, hogy a tárgyi szintre (a mit-re és hogyan-ra és ezeknek az irányítására), hanem (munka) kapcsolatok szintjére (és befolyásolására) is reflektálni kell a siker érdekében.

A kialakult csoportdinamikai légkör hatással van a teamtagok viselkedésére, teljesítőképességére, motivációjukra, és teamhez való lojalitásukra.
Team-fejlesztési munkáinkban három szinten dolgozunk:

tárgyi szinten (célok, megvalósítás, erőforrások – mit, hogy ki, mikor, hol kérdéseket érintő témák)
egyéni szinten: az egyén szerepe, nehézségei, motivációja, készségei; ki vagyok a teamben; hogyan hatok másokra; hogyan befolyásolom a teamet és a teamtagokat; hogyan hatnak ők rám; kapcsolatteremtés, teamhez tartozás, elköteleződés stb.
team szintjén: hogyan alakul a team; mitől lesz munkaképes – együttműködő; milyen team szintű konfliktusok vannak, és hogyan oldjuk meg; teamszintű problémamegoldás; közös döntéshozatal; a team tanuló képessége; hatalom gyakorlása és formái a teamben, a teamhez való tartozás és lojalitás; normák, szabályok és tabuk; kimagasló teljesítmény, stb.

A team eredményességét a láthatatlan, felszín alatti folyamatok befolyásolják – ezekre reflektálunk és a gátló rutinú viselkedéseket tudatosítva új viselkedések elsajátítását támogatjuk.
A kimagaslóan teljesítő teamek jelenkori kihívásai – témák a team fejlesztéséhez:

Célok és értékek egyértelmű definiálása
Döntéshozatali folyamatok kidolgozása, kockázatvállalás
Személyközi kapcsolatok és kommunikáció fejlesztése (a különböző nyelvet beszélő tagok egymást megértsék.)
Együttműködés és konfliktus menedzsment
Problémamegoldó képesség fejlesztése
Önszerveződés és Empowerment – a teamtagok felhatalmazása az önálló cselekvésre
Elismerés és értékelés kultúra kialakítása
Folyamatos változás kezelése és innováció
Külső és belső hálózatépítés
Teamen belüli diverzitás, heterogénitás, mint erőforrás
Tanulóképesség, reflexivitás fejlesztése
Folyamatszemlélet és erőforrás központúság

Az Ön haszna:

megbízhat munkatársaiban, és ők is megbíznak egymásban, munkatársai állandó felügyelet és nyomásgyakorlás nélkül is kimagaslóan teljesítenek;
számíthat a kreativitásukra, kezdeményező készségükre, mivel képesek az önirányításra;
érzelmileg stabilak és jól terhelhetőek, mivel tudják, hogy a felmerülő konfliktusok és azok kezelése a közös munkát előre viszi;
véleményük és tudásuk legjavát adják, mivel a rájuk bízott munkát sajátjukként kezelik és lojálisak;
monitorozzák saját eredményeiket, képesek a korrekcióra, mivel tudják a reflektálás képessége minőségi munkát eredményez.

Nem minden csoport team, de minden team csoport. A teamekre ugyanazok a csoportdinamikai törvényszerűségek vonatkoznak, mint a csoportokra.