Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on Twitter

“Mindaz, amit nem észlelünk, korlátozólag hat gondolkodásunkra és cselekvésünk módjára. És mivel nem vesszük észre, hogy mit nem vesszük észre, ezért nem sokat tehetünk, hogy változtassunk. Ez egészen addig tart, amíg észre nem vesszük, hogy az észlelés hiánya formálja gondolatainkat és cselekedeteinket.”  /R.D. Laing/

2018. január 22-től 40 órás kiscsoportos szupervízió kezdő és tapasztalt coachoknak, trénereknek.

A résztvevők maximális száma 8 fő lesz.
Havonta egy alkalom, összesen 10 alkalom, 4 óra/alkalom, 17.30-20.45.

Egy sikeres és professzionális coach, tréner önfejlesztésében nélkülözhetetlen eszköz a szupervízió. A szupervízió egyedülállóságát az alkalmazott módszerek sokasága biztosítja. A coach, tréner résztvevő megtapasztalhatja a provokáció  és humor magasfokú hatékonyságát, a rendszerszemléletű – csoportdinamikai megközelítés komplexitását és a pszichodráma játékosságát. A csoport tükörként és erőforrásként működik, a résztvevők egymást gazdagítva tanulnak az esetből, amelyből nemcsak az esethozó, hanem általában mindenki tanul.

Mi a szupervízió?

A szupervízió szakmai személyiségfejlesztést és minőségbiztosítást nyújt a profit és nonprofit területeken. Eredetileg segítő foglalkozásúak (pl. szociális munkás, pszichoterapeuta, orvos, tanár) vették igénybe. Mára az üzleti világban a vezetők támogatásában is elterjedt, valamint az ugyanitt dolgozó segítő foglakozásúak (tréner, coach, tanácsadó, szupervízor, mediátor) támogatását és mentálhigiénéjét biztosítja.

Célja a szakmai kompetencia növelése, a személyes hatékonyság fejlesztése és a pszichés egészség megőrzése (pl. burn-out elleni prevenció). Szakmai továbbképzést is nyújt pl. a társas kompetenciák területén, valamint elősegíti az intervenciós készségek tárházának bővítését.

A szupervízió strukturált tanulási folyamat, melyben a szupervíziót igénybe vevő (szupervizált) a saját szakmai tapasztalatára reflektál és ezen keresztül tanul. A reflexió során a szakmai személyes viselkedésre fókuszál, a folyamatban résztvevők és érintettek belső világára, az egymásra tett hatásra, feladataikra, törekvéseikre valamint céljaikra. Fontos lehet reflektálni a szupervizált viszonyára a rendszerhez. A reflexióra építve tud a szupervizált tanulási célokat kitűzni, amelyeket a szupervízióban és azon kívül is követ.

A szupervíziós foglalkozásokon lehetőség lesz megtapasztalni a rendszerszemléletű megközelítést, a csoportdinamikával való munkát, a pszichodramatikus eszközöket valamint a provokatív és konfrontatív stílust.

Miért érdemes eljönni?

  • A coach, tréner identitást erősítenéd és szakmai kompetenciádat szeretnéd növelni
  • A személyes hatékonyságodat fejlesztenéd
  • A pszichés egészségedet szeretnéd megőrizni (pl. burn-out elleni prevenció).
  • Intervenciós tárházadat bővítenéd (pl. provokáció, konfrontáció, …)
  • Érzelmi és társas intelligenciádat fejlesztenéd
  • Egy szakmai csoporthoz való tartozást és kölcsönös megerősítést kapsz

A coachok, trénerek szupervíziójának lehetséges témái:

  • személyes hatékonysága és vakfoltja,
  • a coach, tréner ügyfelének az ellenállásai,
  • érzelmi és társas intelligencia fejlesztése,
  • a coach, tréner értékei, normái, koncepciói
  • alkalmazott módszer, eszközök és technikák megfelelősége
  • elakadások kezelés és kimozdítása
  • tudatos és tudattalan viselkedések és ezek hatása az ügyfélre
  • célok, stratégiák,
  • a coach, tréner (szupervizált) és ügyfelének kapcsolata,
  • együttműködés a megbízóval, teammel, illetve a szervezettel,
  • szerepelvárások, szerepviselkedés és szereprugalmasság,
  • a coach, tréner (szupervizált) helyzetének hipotézise (esetszupervízió),
  • munkafolyamat,
  • szervezeti és munkafolyamatok, hatalom és felelősség, döntési folyamatok, minőségbiztosítás,
  • csoportdinamika kezelése,
  • viszonyok más érdekcsoportokhoz, együttműködés a fenntartóval,
  • és nem utolsó sorban a szupervízor és szupervizált coach, tréner kapcsolata, ami modellértékű.
  • Gondolhattam volna erre is” helyzetek lecsökkennek, azaz azok a “kellemetlenségek”, amikor valamit nem beszélnek át alaposan az adott megbízásban.
  • Képes lesz átlátni komplex viszonyokat, kapcsolatokat, amelyek megértésével segít ügyfelének, beosztottjának.
  • A rendszeres szupervíziói által elsajátít egy holisztikus, rendszerszemléletű és csoportdinamikai látásmódot, ami által képes lesz a saját eseteinek, ügyeinek jobb megítélésére.
  • Személyes és szakmai karaktere gazdagodik, pl. képes lesz nehéz helyzetekbe belemenni, és azokat ott és akkor a helyén kezelni.
  • Módszertani eszköztára bővül, amit az egyéni vagy csoportos munkájában képes lesz jókor jól alkalmazni.

Kezdő coachoknak, akik szeretnének

  • fizetős ügyfeleket,
  • coach identitásukban erősödni,
  • magabiztosabbak lenni, amikor elbizonytalanodnak,
  • szerződéseket jól megkötni,

Tapasztalt és belső coachok, akik szeretnének

  • új nézőpontból ránézni az esetükre (észlelési horizontjukat tagítani),
  • az elakadásból kimozdulni,
  • jobban kezelni az ellenállást,
  • saját vakfoltjukat csökkenteni,
  • új intervenciós eszközökkel gazdagodni

Trénereknek, akik szeretnének

  • tréner identitásukban erősödni
  • magabiztosabbak lenni, amikor elbizonytalanodnak
  • új nézőpontból ránézni a tréning folyamataikra
  • nehéz csoporthelyzeteket eredményesen kezelni

A szupervíziók 2018. január 22-től  2018. decemberéig havonta egy alkalommal lesznek 17.30-20.45 között. Összesen 10 alkalomból áll a folyamat. Egy alkalom 4 szupervíziós óra.

 

A szupervíziós folyamat végén részvételi tanúsítványt állítunk ki abban az esetben, ha a hiányzás nem haladja meg az óraszámok 20%-át. A szupervíziót elismeri a Magyar Csoportdinamikai és Szervezetdinamikai Egyesület, valamint a Magyar Szupervizorok és Szupervizor-Coachok Társasága (amely tagja az Association of National Organisations for Supervision and Coaching in Europe).

  • magánemberként 20 000 Ft / alkalom (4 szupervíziós óra)
  • cég megbízásából (cég a számlafizető) 30 000 + Áfa / alkalom (4 szupervíziós óra)

Egy összegben történő kifizetés esetén 10% kedvezményt biztosítunk.

Forrás Stúdió – 1122 Budapest, Magyar jakobinusok tere 7. 11-es csengő

Snír Péter

Végzettsége szerint teológus és szociális munkás. Filozófiai és teológiai tanulmányainak egy részét ösztöndíjasként egy amerikai egyetem osztrák kampuszán végezte. Tanulmányai után értékesítőként, területi képviselőként, kiemelt ügyfélmenedzserként, valamint kereskedelmi vezetőként dolgozott kkv szektorban és multinacionális vállaltoknál.  Munkája mellett képzettséget és saját élményű tapasztalatot szerzett az alkalmazott pszichológia és tanácsadás különböző területein (pszichodráma, pszichoanalízis, kognitív és viselkedés terápia, csoportdinamikai tréningmódszer, provokatív terápia, szupervízió, coaching).

Felnőttképzőként és tanácsadóként a csoportdinamikai tréningmódszer, valamint a provokatív coaching meghonosítója, a csoport- és teamdinamika szakembere. Rögtönzések Színháza a Lakmusz Társulat improvizációs színésze volt több éven át. Angolul, németül, szlovákul folyékonyan beszél.

Főbb kompetencia területei: - szervezetfejlesztési folyamatok tervezése és kivitelezése; - csoportdinamikai tréningek tartása; - vezetői hatékonyság fejlesztése; - executive és business coaching; - hatékony együttműködés a vezetői teamekben; - teamek együttműködése, rejtett konfliktusok feloldása; - team és csoport coaching; - szupervizió coach-ok, trénerek számára; - konfliktuskezelés; - szociális és érzelmi intelligencia fejlesztése; - interkulturális együttműködés és konfliktuskezelés; - önismereti csoportok vezetése;

Munkamódszerében szívesen alkalmazza a pszichodráma, a csoportdinamika, rendszerszemlélet, provokáció és humor, valamint az improvizációs színházi ismereteit.

Önéletrajza itt olvasható

Publikációk:

  • Kórházi lelkigondozás, Studia Wesprimiensia, Veszprém, 1999
  • Az edző a pályán játszik??! - Coaching, Snír Péter - Szabó Emese, TudásHáza Képző Centrum Kft., Eurotraining füzetek, Budapest, 2006
  • Intervenciós technikák a coachingban: a konfrontáció műveszete és a csend, HR Portál, 2010, Tovább a cikkhez
  • Csoportdinamika: a személyes felelősség előmozdítása és az egyének kölcsönhatása, Szervezetfejlesztők Magyarországi Társaságának XVIII. Konferencia Kiadványa, 2011, Tovább a cikkhez
  • 7 szempont, ami segít a coach képzés kiválasztásában, Snír Péter - Wiesner Edina, HR Portál, 2012, Tovább a cikkhez
  • Amikor a visszajelzések hatására változunk - egy provokatív tréning, HR Portál 2012, Tovább a cikkhez
 

Jelentkezés

A *-gal jelölt mezők kötelezők.